torsdag 25 oktober 2012

Det här är sjukt, fantastiskt, amazing ^^

Låt mig presentera följande scenario:

Klockan är halv tre en helt vanlig torsdagseftermiddag. Jag är hemma från skolan med riktigt ont i magen och försöker hitta på något sätt att fördriva min dag på. Jag har redan sett igenom nästan alla X-factor avsnitt, skrivit två berättelser och jag behöver något nytt. Jag ser vårat svarta wii stå på tv-bänken och det lockar på min uppmärksamhet. Ett gammalt minne från förr, då Jacob och jag spelade Star Wars mest hela tiden dyker upp och jag bestämmer mig för att starta spelet. Precis när introt till spelet börjar ringer telefonen. Jag reser mig upp och antar att det är någon av mina föräldrar, och antagligen pappa eftersom mamma ringde nyss. Jag lyfter luren och det här är vad som sägs:

"Hej, jag heter Anni Lindblad och jag ringer från Sveriges kommuner och landsting. Du har ju skickat in ett bidrag till tävlingen "Tonårstankar" och jag ringer för att meddela att juryn har bestämt (ungefär här slutade jag andas) att ditt bidrag kommer på tredje plats!"

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga men blir så jävla lycklig och glad att jag bara skrattar.
"Grattis!" säger hon.
"Taack! (skrattar ännu mer) Taaack!"
Hon skrattar också och gratulerar mig ännu en gång. Sedan drar hon lite om att det är prisutdelning 12 november i Stockholm och de vill gärna att jag kommer upp då. Kan väl säga att jag hade liite svårt att fatta allt, stod fortfarande bara och skrattade så hon säger att hon ska mejla över allt istället. Sedan gratulerar hon mig ännu en gång och lägger på.

Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen vid det här tillfället. Jag skrattar, skakar, skriker och bestämmer mig för att ringa mamma. Någon måste jag berätta det för. Jag är fortfarande så chockad och lycklig och skrattandes att jag bara kan flämta fram det jag säger. Efter samtalet med mamma, som blev lika chockad och glad som jag, facebookar jag om det och sedan ringer pappa.

Och sedan kände jag att jag var tvungen att skriva ner allt och hamnade här. Herregud! Jag fattar det inte! Jag, JAG, kom trea i en tävling över hela Sverige! De fick in över 200 bidrag och de har valt mitt. Det fanns inte på kartan alls. Såklart, jag ville väljas ut och jag vet inte hur många gånger jag frågade mamma "Om du bortser från att du är min mamma nu, tror du att de kommer välja mig?"
Och så gjorde dem det! Tillåt mig att skrika lite:

IIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHH, AAAAAAHHHHHHH HERREGUUUD!!!

Det som är lite kul, okej allt är kul men extra kul, är att jag precis innan gick och deppade över att jag ville skriva så mycket men att det inte riktigt blev bra och att jag bara kunde skiva på ett visst sätt och allt möjligt. Sedan ringer hon och jag får ett riktigt glädjebesked och helt plötsligt är jag väldigt nöjd med det jag skrev idag. Vääldigt nöjd! Jag har börjat skriva så otroligt mcyket på senaste tiden och det blir en allt viktigare del av min vardag. Trots att jag har skrivit sedan flera år tillbaka så har jag aldrig tänkt på att skicka in till någon tävling. Förns nu. Det är första gången jag skickar in till en tävling och jag kommer på tredje plats. Sjukt! Riktigt jävla fantastiskt men sjukt!

Det spelar egentligen ingen roll att jag inte kom på första plats. När jag sitter här och skriver det häör och tänker på det känns det ändå som att jag har vunnit. Det blev en vinst för mig själv och jag är otroligt lycklig!

Så jag ska till Stockholm, hell yeah! Nu köör vi! :D <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar